Εκατομμύρια επιβάτες περιμένουν στη στάση το μπλε λεωφορείο
Περίπου 8 εκ. επιβάτες μετακινούνται ετησίως με το αστικό ΚΤΕΛ, στο Ηράκλειο, αριθμός που έχει μειωθεί κατά 1,5 εκ. εξαιτίας της κρίσης.
Αν εκεί που υπομονετικά περιμένετε στη στάση, το λεωφορείο σκέφτεστε: "Εγώ γιατί δεν έχω αυτοκίνητο;" και σας πιάνει το παράπονο μην απογοητεύεστε. Είστε ένας από τους εκατοντάδες πολίτες που κάνουν εκατομμύρια δρομολόγια το χρόνο, σε όλο τον κόσμο - και στο Ηράκλειο.
Διότι μπορεί η πόλη να θεωρείται «μικρή» και με κοντινές σχετικά αποστάσεις, ωστόσο το μπλε λεωφορείο έχει τη τιμητική του διότι με αυτό, ετησίως διακινούνται 8 εκ. επιβάτες!
Ο αριθμός είναι μειωμένος κατά περίπου 1,5 εκ επιβάτες (!), σε σχέση με πριν δύο χρόνια, στις αρχές της κρίσης. Η μείωση αυτή αποδίδεται στην κρίση διότι το επιβατικό κοινό πλέον κάνει τα απολύτως απαραίτητα δρομολόγια, ενώ έχουν περιοριστεί και οι βόλτες.
Βέβαια, κανείς θα περίμενε ότι τα ακριβά καύσιμα θα ανέβαζαν τον αριθμό μετακίνησης των επιβατών αλλά αυτό δε συμβαίνει, μάλλον επειδή, λόγω ανεργίας, οι πολίτες ... δεν έχουν που να πάνε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο MadeinCreta o πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου κ. Καλλέργος Βουλγαράκης:
«Μέχρι και πριν την έναρξή της κρίσης, ο μέσος όρος των επιβατών που μετακινούνταν με το αστικό λεωφορείο ήταν 9 - 9,5 εκ επιβάτες ετησίως.
Τώρα το ΚΤΕΛ διακινεί 8 εκ. επιβάτες. Εκτίμησή μου είναι ότι οι επιβάτες παίρνουν το λεωφορείο πλέον, μόνο αν έχουν κάποια σημαντική δουλειά για να μετακινηθούν. Έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους, δεν είναι όπως παλιά».
Σταθεροί πελάτες παραμένουν για το αστικό ΚΤΕΛ οι μαθητές, οι φοιτητές και οι ηλικιωμένοι, ενώ αύξηση της επιβατικής κίνησης παρατηρείται κατά τους θερινούς μήνες από την παρουσία των τουριστών.
Την περίοδο Σεπτέμβριου - Οκτώβριου, ωστόσο, η κίνηση αυξάνει περισσότερο διότι μετακινούνται τουρίστες αλλά και φοιτητές ταυτοχρόνως, που έρχονται να σπουδάσουν στις σχολές του Ηρακλείου.
Για αυτό το λόγο ανάμεσα στα 12 δρομολόγια που εκτελεί το ΚΤΕΛ, "πρωταθλήτρια" θεωρείται η γραμμή «αεροδρόμιο -Γιόφυρος» και ακολουθούν οι γραμμές που καλύπτουν το ΤΕΙ, το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο, το Πανεπιστήμιο και την Κνωσό. Τα υπόλοιπα δρομολόγια για το αστικό ΚΤΕΛ θεωρούνται παθητικά.
Το αστικό ΚΤΕΛ έχει ζήσει ωστόσο και χρυσές εποχές μετακινήσεις, όταν δεν υπήρχαν τόσα ΙΧ και ταξί!
Ενδεικτικό είναι ότι πριν από 30 χρόνια με τα λεωφορεία στο Ηράκλειο μετακινούνται 19 εκ. επιβάτες ετησίως!
Τώρα τα πράγματα άλλαξαν και το μόνο «καλό» της κρίσης είναι ότι δεν ταλαιπωρούνται οδηγοί και επιβάτες εξαιτίας του κυκλοφοριακού.
Οι επιβάτες ξεχνούν τα πάντα, από τσάντες μέχρι και παιδιά!
Μέσα σε ένα λεωφορείο ξεχνιούνται πολλά αντικείμενα και «πράγματα που δεν είναι πράγματα» όπως λέει γνωστό διαφημιστικό σλόγκαν, όπως π.χ. τα παιδιά! Αν και σπάνιο γεγονός έχει συμβεί δυο - τρεις φορές.
Ο κ. Βουλγαράκης με γέλια διηγήθηκε ένα γεγονός που έκανε ωστόσο την καρδιά του να χτυπάει δυνατά , τη δεδομένη στιγμή που του συνέβη, αφού διαπίστωσε εν κινήσει, ότι μεταφέρει ένα τρίχρονο παιδί ασυνόδευτο!
«Ήταν καλοκαίρι και έκανα το δρομολόγιο του Λίντο για τα μπάνια που γίνονταν τότε στην περιοχή του Παγκρητίου. Η επιστροφή ήταν από την Καλοκαιρινού. Ακριβώς έξω από το Μαρούδα άκουσα ένα παιδί να κλαίει μέσα στο λεωφορείο.
Ρώτησα ποιανού είναι το παιδί, όχι μεγαλύτερο από 3 ετών, και κανείς δεν μου απαντούσε. Την ώρα που πήγα να ξεκινήσω μου έκλεισε το δρόμο ένα ταξί και μου έκανε σήμα για να σταματήσω. Ήταν η μητέρα του παιδιού, την όποια είχα αφήσει στα Καμίνια και ... το είχε ξεχάσει!».
Εκτός από … παιδιά, πιο σύνηθες είναι οι επιβάτες είναι να ξεχνούν ψώνια, τσάντες, φωτογραφικές μηχανές, βιβλιάρια και άλλα χρήσιμα αντικείμενα, όπως πορτοφόλια με λεφτά.
Το μεγαλύτερο μάλιστα ποσό που έχει βρεθεί μέσα στο λεωφορείο, ήταν 350.000 δραχμές. Το πορτοφόλι το είχε βρει οδηγός κι έφτασε ξανά στα χέρια του ιδιοκτήτη.