Επικαιρότητα
Άρθρογραφία
Ψυχαγωγία

Η Αγία Γαλήνη αντιδρά στο Λιμάνι του Νότου

Ανακοίνωση του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίας Γαλήνης

αγία γαλήνη λιμάνι νότου διαμετακομιστικό κέντρο

Συνεχίζει, παρότι το θέμα του διαμετακομιστικού κέντρου με κινεζικές επενδύσεις δείχνει να "πάγωσε" ξαφνικά, να απασχολεί τους κατοίκους της Αγίας Γαλήνης. Ο πολιτιστικός σύλλογος του χωριού εξέδωσε ανακοίνωση, εκφράζοντας την αντίθεσή του στην επένδυση.

Η ανακοίνωση

Ξαφνικά τον τελευταίο καιρό το σχέδιο για διαμετακομιστικό λιμάνι στο νότο έχει εμφανιστεί στην επικαιρότητα από το πουθενά. Εκεί που για 7 χρόνια κανένας δεν ανέφερε το συγκεκριμένο θέμα ξαφνικά με μια κομματική εκδήλωση του Μανώλη Κεφαλλογιάννη επανήλθε βιαίως στην επικαιρότητα.

Ουσιαστικά το μόνο που συμβαίνει ως τώρα είναι να παρουσιάζονται σχέδια επί χάρτου χωρίς να έχουν βρει επενδυτές και απλά προσπαθούν να δημιουργήσουν εντάσεις σε μια κοινωνία που χρόνια τώρα ζει αρμονικά και που σύσσωμη είχε πει όχι σε διαμετακομιστικό λιμάνι στη περιοχή.

Δυστυχώς κάποιοι επενδύοντας στη κατάντια που έχουν φέρει τον κόσμο τάζουν πράγματα ανυπόστατα, του τύπου των δηλώσεων του κυρίου Κεφαλλογιάννη πως θα δίνουμε ένα λίτρο νερό και θα παίρνουμε ένα λίτρο πετρέλαιο, και πως οι πλούσιοι Σαουδάραβες που ψάχνουν καζίνο και υψηλή κοινωνία για να συναναστραφούν, θα έρχονται με τα κότερα τους για να πιούν καφέ δίπλα στα κοντέινερ.

Σε λίγο θα τάξουν πως τα κοντέινερ θα λειτουργούν ως ΑΤΜ όπου οι παραγωγοί θα πηγαίνουν τα προϊόντα τους και θα παίρνουν τα χρήματα για αυτά, τη στιγμή που δεν έχει γίνει καμία προσέγγιση για το πού θα πουληθούν πώς θα τα πουλήσουν, ποιοι θα λειτουργήσουν ως μεσάζοντες κτλ. Πιο πιθανό θα είναι αν ποτέ γίνει και δεν είναι κλειστού τύπου, να βρουν φτηνή πρόσβαση στη περιοχή προϊόντα από Αίγυπτο και άλλες χώρες τα οποία θα φέρουν το τέλος των ήδη δοκιμαζόμενων από τη κρίση ντόπιων παραγωγών.

Οι μελέτες του κυρίου Μουτζούρη πριν του προσφερθεί η θέση του γενικού γραμματέα λιμένων παρουσίαζαν το λιμάνι αυτό ως καταστροφή για τη περιοχή. Το 86% των επαγγελματιών της περιοχής θα επηρεαστούν από το λιμάνι με βάση τη δική του μελέτη πράγμα που σημαίνει πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας χαμένες που δεν αντισταθμίζονται σε καμία περίπτωση από τις ελάχιστες θέσεις που θα δημιουργήσει το λιμάνι, λόγω και της πλήρης αυτοματοποίησης των εργασιών.

Ποιος θα ανταλλάξει τη δουλειά που έχει χτίσει με κόπο και αγώνα και δουλεύοντας από το πρωί ως το βράδυ, με μια θέση είλωτα στα κάτεργα των κινέζων; Ποιος θα ανταλλάξει το γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού της περιοχής με τη βρωμιά από το λιμάνι και τα φουγάρα των καραβιών; Ποιος θα ανταλλάξει την ήπια ανάπτυξη που μπορεί να έχει η περιοχή μας με ένα μεγαθήριο που θα βάλει πολλά χρήματα στις τσέπες λίγων;

Ζώνη ελεύθερου εμπορίου θα είναι το λιμάνι όπως οι ίδιοι ανέφεραν, αυτό σημαίνει πως όποιο κοντέινερ δεν έχει προϊόντα που θα εισάγονται στο κράτος το οποίο το λιμάνι αυτό βρίσκεται, δε θα υπόκεινται σε κανενός είδους φορολόγηση. Αλήθεια πόσα από τα εκατομμύρια κοντέινερ που θα διακινούνται ετησίως μπορεί να απορροφήσει η Κρήτη  και για πιο λόγο να μετατρέψουμε όλο τον κόλπο της Μεσσαράς σε μια τεράστια αποθήκη χωρίς κανένα πραγματικό όφελος για τη περιοχή ή τη χώρα;

Ποιες υποδομές έχουν γίνει έως τώρα για να στηρίξουν ένα τέτοιο έργο; Ο νότιος οδικός άξονας; Η σύνδεση του Ηρακλείου με το Τυμπάκι; Το αεροδρόμιο που θα μπορούσε να γίνει και πολιτικό ώστε να μπορούν να προσγειωθούν αεροπλάνα με τουρίστες; Και για ποιο λόγο να γίνουν τέτοιου είδους υποδομές εφόσον τα εμπορευματοκιβώτια απλά θα αποθηκεύονται εδώ έως ότου τα παραλάβουν άλλα πλοία για να τα πάνε στους προορισμούς τους;

Πόση εμπιστοσύνη έχουμε στους πολιτικούς, στις δεσμεύσεις τους, και στο κράτος για να κάνει ελέγχους σε τέτοιου είδους εταιρίες όταν δεν μπορεί να ελέγξει μεγαλοεπιχειρηματίες,  μεγαλογιατρούς, μεγαλοδικηγόρους, πολιτικούς και όλους αυτούς που λυμαίνονται τους κόπους όλων μας χρόνια τώρα χωρίς να επιστρέφει πίσω στις κοινωνίες που τόσα χρόνια φορολογούσε, καμία υποδομή, καμία ανάπτυξη, καμία βοήθεια για έξοδο από την κατάσταση την οποία βρίσκονται;

Μέχρι τώρα οι πανάκριβες μελέτες για το λιμάνι αυτό δείχνουν μια προχειρότητα στη προεργασία που έχει γίνει χωρίς καμία μελέτη που να δείχνει ποια είναι τα πραγματικά νούμερα και τι ανάπτυξη θα μπορούσε να φέρει, ενώ οποιουδήποτε είδους συμφωνίες για κρουαζιέρα ή οτιδήποτε άλλο μέσο τόνωσης της τοπικής οικονομίας είναι ανύπαρκτες  ενώ ακόμα και κάποιες προτάσεις που κατατέθηκαν στη συζήτηση που έγινε με τον κύριο Κεφαλογιάννη είναι παντελώς ανεφάρμοστες.

Η γνώμη μας είναι πως τέτοιου τύπου λιμάνι θα μπορούσε να γίνει σε μέρος χωρίς τουριστική ανάπτυξη, με ανοιχτή θάλασσα και πάλι με τεράστια προσοχή στους περιβαλλοντικούς όρους βάση των οποίων θα λειτουργεί. Η προχειρότητα και η μέχρι τώρα αντιμετώπιση των επιχειρημάτων κατά του λιμανιού δείχνουν ένα πανικό και μια τακτική υποσχέσεων προεκλογικού τύπου που έχει καταφανή σκοπό να κοροϊδέψει τον κόσμο που δοκιμάζεται από τη κρίση και να τον στρέψει εναντίον αυτών που αντιδρούν χωρίς να δίνει καμία σημασία στο κατά πόσο θα υπάρξει πραγματική ωφέλεια για τη ντόπια οικονομία ή μια πλήρη καταστροφή.