Επικαιρότητα
Άρθρογραφία
Ψυχαγωγία

Η σπορά για τη γεωργία του... µέλλοντος

Η µεγαλύτερη διασύνδεση µε τη µεταποίηση και τον τουρισµό απο τελεί αναγκαιότητα για την ενίσχυση του ΑΕΠ

Άρθρο του Μάκη Αποστόλου - ethnos.gr

Η προσαρµογή του πρωτογενούς τοµέα στα νέα δεδοµένα και η µεγαλύτερη διασύνδεσή του µε τη µεταποίηση και τον τουρισµό αποτελούν αναγκαιότητα για την ενίσχυση του εγχώριου εθνικού προϊόντος και τη δηµιουργία νέων ποιοτικών θέσεων εργασίας.

Το συγκεκριµένο θέµα αναδείχθηκε και σε πρόσφατη έρευνα που πραγµατοποίησε ο Σύνδεσµος Βιοµηχανιών Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία µε την ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ.

Η προσαρµογή του πρωτογενούς τοµέα στα νέα δεδοµένα και η µεγαλύτερη διασύνδεσή του µε τη µεταποίηση και τον τουρισµό αποτελούν αναγκαιότητα για την ενίσχυση του εγχώριου εθνικού προϊόντος και τη δηµιουργία νέων ποιοτικών θέσεων εργασίας.

Το συγκεκριµένο θέµα αναδείχθηκε και σε πρόσφατη έρευνα που πραγµατοποίησε ο Σύνδεσµος Βιοµηχανιών Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία µε την ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ.

Στην έρευνα επισηµαίνεται µεταξύ άλλων ότι, για να ξαναγίνει η γεωργία πυλώνας ανάπτυξης της χώρας και µοχλός εξόδου από την οικονοµική και κοινωνική κρίση, θα πρέπει να παράγουµε προϊόντα υψηλής ποιότητας, προϊόντα ονοµασίας προέλευσης, τα οποία θα είναι πιστοποιηµένα, που θα είναι έτσι άριστη πρώτη ύλη για µεταποίηση από την εγχώρια βιοµηχανία.

Ακόµη, η αξιοποίηση της έρευνας και της καινοτοµίας, οι αλλαγές των καταναλωτικών προτύπων, οι αλλαγές στις περιβαλλοντικές πολιτικές και η υλοποίηση δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης δηµιουργούν επιχειρηµατικές ευκαιρίες και µπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στην Ελλάδα να εξάγει προϊόντα βγαλµένα από την ελληνική γη.

Η βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία, η ιχθυοπαραγωγή, η αξιοποίηση της πλούσιας βιοποικιλότητας και του πολλαπλασιαστικού υλικού, µπορούν να γίνουν πυλώνες διαφοροποίησης της γεωργικής παραγωγής. Θα πρέπει παράλληλα να γίνει πραγµατικότητα και στη χώρα µας το αγροτικό marketing, το οποίο είναι παντελώς άγνωστο σήµερα στον κόσµο της γεωργίας ή το συναντάµε παντελώς υποβαθµισµένο και αντιµετωπίζεται µε µεγάλη προχειρότητα. Ωστόσο, στο σύγχρονο περιβάλλον θεωρείται απαραίτητο για να επιτύχουµε ένα πολύ καλό επίπεδο τυποποίησης, µεταποίησης, συσκευασίας, προώθησης και προβολής των προϊόντων του πρωτογενούς τοµέα.

Βασικός στόχος είναι το άνοιγµα νέων αγορών και η επανατοποθέτηση προϊόντων σε παραδοσιακές αγορές ή σε ήδη υφιστάµενες, αφού η αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που διαθέτουν οι εγχώριες µεταποιητικές επιχειρήσεις τροφίµων για τις διεθνείς αγορές αποτελεί «διαβατήριο» για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τοµέα. Τέλος, οι βιοµήχανοι εκτιµούν ότι θα πρέπει σύντοµα να υπάρξει συγκεκριµένη αναπτυξιακή στόχευση για τον πρωτογενή τοµέα, να σχεδιαστεί µε αναπτυξιακά κριτήρια το νέο πρόγραµµα ενίσχυσης των διασυνδέσεων και των συνεργειών µεταξύ πρωτογενούς και δευτερογενούς τοµέα, και να αξιοποιηθούν µέσω αυτού τα συγκριτικά πλεονεκτήµατα της ελληνικής γεωργίας. Θεωρούν ότι τα προγράµµατα επιδοτήσεων των επιχειρήσεων που αφορούν στη µεταποίηση και τυποποίηση, µε έµφαση στα προϊόντα µεγαλύτερης προστιθέµενης αξίας πρέπει να συµπεριλαµβάνουν δράσεις για τον εκσυγχρονισµό και την ανάπτυξη των εξαγωγών της.