Επικαιρότητα
Άρθρογραφία
Ψυχαγωγία

Πώς να τηρήσετε τις αποφάσεις που πήρατε για το νέο χρόνο

Αν θέσετε στόχους φέτος, μοιραστείτε τους με τους δικούς σας ανθρώπους γιατί έτσι είναι πιο πιθανό να τους τηρήσετε

Κάθε χρονιά, τέτοιες μέρες, πολλοί κάνουν έναν απολογισμό της χρονιάς που φεύγει και θέτουν στόχους για τη χρονιά που έρχεται. Ωστόσο, καθώς ο χρόνος κυλάει, αυτές οι αποφάσεις συχνά ξεχνιούνται. Σύμφωνα με νέα μελέτη, το αν θα τις τηρήσουμε εξαρτάται από το πώς τις διατυπώνουμε,

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης και στο Πανεπιστήμιο Linköping στη Σουηδία, που πραγματοποίησαν τη μελέτη η οποία δημοσιεύθηκε την Τετάρτη στο περιοδικό PLOS One, ανέλυσαν τους πρωτοχρονιάτικους στόχους 1.066 ατόμων. Οι επιστήμονες χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες. Στην πρώτη, τα άτομα δεν έλαβαν καμμία υποστήριξη, στη δεύτερη ομάδα είχαν περιορισμένη, ενώ στην τρίτη, είχαν εκτεταμένη.

Οι επιστήμονες επέβλεπαν τους συμμετέχοντες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για να δουν κατά πόσο τηρούσαν τις αποφάσεις τους. «Αυτό που μας εξέπληξε ήταν τα αποτελέσματα σχετικά με τη διατύπωση ενός στόχου», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Per Carlbring, καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης. «Η υποστήριξη που είχαν οι συμμετέχοντες δεν επηρέασε την τήρηση των στόχων».

Αλλάζοντας συμπεριφορές

Μετά από ένα χρόνο έρευνας, το 59% των συμμετεχόντων που είχαν διατυπώσει τους στόχους τους, θέτωντάς τους σε ένα θετικό πλαίσιο, λέγοντας για παράδειγμα «θα τρέχω περισσότερο», κατάφεραν να τους τηρήσουν, ενώ μόλις το 47% εκείνων που τους διατύπωσαν αρνητικά, όπως για παράδειγμα «θα κόψω τη σοκολάτα», κατάφερε να τις τηρήσει.

«Σε πολλές περιπτώσεις, η αναδιατύπωση ενός στόχου θα μπορούσε σίγουρα να βοηθήσει», αναφέρει σε δελτίο τύπου ο Carlbring. «Για παράδειγμα, εάν ο στόχος σας είναι να σταματήσετε να τρώτε γλυκά για να χάσετε βάρος, πιθανότατα να έχετε περισσότερες πιθανότητες να τον τηρήσετε, αν πείτε ότι θα τρώτε φρούτα πολλές φορές την ημέρα».

Περίπου το 33% των συμμετεχόντων έθεσαν στόχους που σχετίζονται με τη σωματική τους υγεία, με το 20% να επικεντρώνεται στην απώλεια βάρους και το 13% στην αλλαγή των διατροφικών του συνηθειών.

Παρόλα αυτά, η σωστή διατύπωση δεν αρκεί για να τηρήσει κάποιος τις αποφάσεις του, σύμφωνα με τον John Norcross, καθηγητή ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Scranton και συγγραφέα του «Changeology: 5 βήματα για την πραγματοποίηση των στόχων και των αποφάσεών σας». «Υπάρχουν πολλά πράγματα που συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα των αποφάσεων», τονίζει ο επιστήμονας, ο οποίος μελετά τις αλλαγές στην ανθρώπινη συμπεριφορά εδώ και δεκαετίες.

Προειδοποίησε ότι παρόλο που η μελέτη του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης δεν έδειξε μια σαφή σχέση μεταξύ της κοινωνικής υποστήριξης και της τήρησης των αποφάσεων, το σύνολο της βιβλιογραφίας δείχνει ότι είναι ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να συμβάλλει στην αλλαγή μιας συμπεριφοράς.

Αν λοιπόν θέσετε στόχους φέτος, μοιραστείτε τους με τους δικούς σας ανθρώπους γιατί έτσι είναι πιο πιθανό να τους τηρήσετε. Ο Norcross συμβουλεύει επίσης τους ανθρώπους να θέτουν ρεαλιστικούς και εφικτούς στόχους και να έχουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης.

ΠΗΓΗ: CNN

Σφάλμα | Made in Creta

Σφάλμα

Η ιστοσελίδα αντιμετώπισε ένα αναπάντεχο σφάλμα. Παρακαλώ δοκιμάστε αργότερα.