Επικαιρότητα
Άρθρογραφία
Ψυχαγωγία

Τί πρέπει να γνωρίζουμε για τον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ για τις μοτοσυκλέτες

2,2 εκατομμύρια δίτροχα άνω των 50 cc υπολογίζεται ότι θα πρέπει να υποβληθούν σε τεχνικό έλεγχο

κτεο μοτοσυκλέτες τεχνικός έλεγχος αντώνης δραϊνάκης

2,2 εκατομμύρια μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc, στην Ελλάδα, εκτιμάται ότι θα περάσουν (ή τουλάχιστον θα πρέπει να περάσουν) από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, ενόψει του 2013, όπως ακριβώς ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Το κράτος υπολογίζει ότι μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει τακτοποιήσει όλα τα οχήματα για να μπορέσουν να μπουν σε μια χρονολογική σειρά.

Η διαδικασία που πρέπει να γνωρίζει κάθε αναβάτης είναι περίπου η ίδια με του αυτοκινήτου, με τη διαφορά ότι σε σχέση με τα αυτοκίνητα αλλάζουν τα χρηματικά πρόστιμα και τα έξοδα προκειμένου να αποκτήσουμε την «πολυπόθητη» πλέον στάμπα  από το ΚΤΕΟ.

"Μέχρι το τέλος του 2012, θα πρέπει να περάσουν από ΚΤΕΟ όλες οι μοτοσυκλέτες που έχουν ταξινομηθεί μέχρι και το τέλος του 1999. Το χρηματικό ποσό που πρέπει να καταβάλει κάθε ιδιώτης στο ΚΤΕΟ είναι 30 ευρώ μαζί με την κάρτα καυσαερίων που πρέπει να έχουμε πάντα μαζί μας σε περίπτωση ελέγχου από το αστυνομικό σώμα. Από τη στιγμή που θα περάσει μια φορά το όχημα τη διαδικασία από το ΚΤΕΟ ο κάτοχος θα πρέπει να επαναλαμβάνει τον έλεγχο κάθε 2 χρόνια, ενώ τα εκπαιδευτικά οχήματα υποχρεούνται να περνούν κάθε χρόνο" - λέει, στο MadeinCreta, o ιδιοκτήτης συνεργείου αυτοκινήτων, Αντώνης Δραϊνάκης.

Ο ίδιος αναφέρει ότι για τα τετράτροχα (γουρούνες) το τοπίο παραμένει ... θολό, καθώς δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό τι θα εφαρμοστεί, ενώ παραθέτει τα "απαραίτητα" για να "περάσει" κανείς το δίτροχό του από τεχνικό έλεγχο.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ Ο ΚΑΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΝΑ "ΠΕΡΑΣΕΙ" ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ;

Ο κάτοχος θα πρέπει να έχει μαζί του την άδεια κυκλοφορίας, τα σχετικά έγγραφα της μοτοσυκλέτας, την ταυτότητά του και το δελτίο παλαιότερου ελέγχου εφόσον υπάρχει.

ΤΙ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΟ ΚΤΕΟ ΚΑΙ ΤΙ ΟΦΕΛΟΣ ΕΧΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ;

Η διαδικασία στο ΚΤΕΟ από τον ελεγκτή είναι παρόμοια με αυτή που ακολουθείται για το αυτοκίνητο. Αρχικά ελέγχονται τα στοιχεία της μοτοσυκλέτας (αριθμός πλαισίου, πινακίδα), μετά πραγματοποιείται ένας οπτικός έλεγχος, εξωτερικά, σε περίπτωση επικίνδυνων πρόσθετων αξεσουάρ. Ακολουθεί  ο έλεγχος καυσαερίων και εκδίδεται αυτόματα η κάρτα καυσαερίων και έπεται ο έλεγχος στην πίεση καθώς και την ποιότητα των ελαστικών.

Αμέσως μετά ελέγχεται η αποδοτικότητα των φρένων και των ζωτικών σημείων της μοτοσυκλέτας - αλυσίδα, ψαλίδια εμπρός και πίσω, το σύστημα μετάδοσης, έλεγχος των εμπρός και πίσω αμορτισέρ, η απόδοση των φώτων και τέλος η μέτρηση της στάθμης του εκπεμπόμενου θορύβου.

Σαν αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας, επωφελούμαστε από μια ασφαλή οδική συμπεριφορά, ενώ σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποια βλάβη ή ελαττωματικό ανταλλακτικό μας δίδεται η δυνατότητα επανελέγχου, αφού έχουμε κάνει την επιδιόρθωση σε εξειδικευμένο μηχανικό, ώστε να πάρουμε τη σφραγίδα κι όλα τα δικαιολογητικά για ένα νόμιμο δίκυκλο.