Επικαιρότητα
Άρθρογραφία
Ψυχαγωγία

Χαλάρωση των μέτρων με 2 εκατ. εμβολιασμένους

Αθ. Εξαδάκτυλος: «Βρισκόμαστε σε ένα επικίνδυνο σημείο»

Την ευχή του η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων να αποδειχθεί ασφαλής εκφράζει στην «Κ» ο πρόεδρος του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας για τον νέο κορωνοϊό Αθανάσιος Εξαδάκτυλος. Ο ίδιος τονίζει ότι η χώρα μας βρίσκεται σε ένα επικίνδυνο σημείο σε σχέση με την πανδημία, ενώ χαρακτηρίζει «καλό οδηγό» για τη σταδιακή άρση των μέτρων την τακτική που ακολουθήθηκε την περασμένη άνοιξη. Προσθέτει, ωστόσο, ότι διαφορετικό επίπεδο περιοριστικών μέτρων θα έχουμε όταν θα έχουν εμβολιαστεί 2.000.000 άτομα στη χώρα μας.
 
– Χθες άνοιξαν ξανά τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία στη χώρα, μετά δύο μήνες αναστολής της λειτουργίας τους. Πιστεύετε ότι τώρα είναι η σωστή, χρονικά, στιγμή για την επαναλειτουργία των σχολείων;

– Είναι πολύ δύσκολο να επιλέξει κανείς μια χρονική στιγμή, εν μέσω πανδημίας, στη δυσμενέστερη εποχή του χρόνου και τώρα, που ένα νέο στέλεχος παρουσιάζεται και αναγκάζει τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να απευθύνει ιδιαίτερο σήμα κινδύνου προς τις ευρωπαϊκές χώρες. Ελπίζω η απόφαση αυτή να αποδειχθεί ασφαλής.

– Τι πρέπει να προσέξουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί για να εκμηδενιστεί ο κίνδυνος για διασπορά του ιού;

– Πρέπει η προσέλευση και η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο να μην είναι η ευκαιρία για κοινωνικοποίηση των συνοδών τους. Να μη γίνει η ευκαιρία για συζήτηση με καφέ και δεν πρέπει επ’ ουδενί να κατεβαίνουν οι μάσκες. Επίσης, τα παιδιά με το παραμικρό σύμπτωμα πρέπει να μένουν στο σπίτι και οι γονείς να απευθύνονται στον παιδίατρο. Και οι εκπαιδευτικοί που εκδηλώνουν συμπτώματα, ακόμη και πολύ ήπια, τα οποία παλαιότερα δεν θα τους απασχολούσαν, θα πρέπει να μείνουν σπίτι τους και να επικοινωνήσουν με τον γιατρό τους. Και φυσικά, θα πρέπει να χρησιμοποιείται μάσκα παντού.
 
– Μετά τα σχολεία, πότε και πώς πρέπει να ανοίξουν και άλλες δραστηριότητες της κοινωνίας.

– Πρέπει να δούμε περισσότερα στοιχεία για το πώς εξελίσσεται η πανδημία και εφόσον κρίνεται ασφαλές, να περνάμε σε επόμενα βήματα άρσης του lockdown. Ενας καλός οδηγός είναι η άρση του lockdown της άνοιξης, τόσο ως προς την ιεράρχηση των δραστηριοτήτων που άνοιξαν όσο και προς τη χρονική απόσταση μεταξύ αυτών. Εάν είχαμε ακολουθήσει αυτή την τακτική, θα είχε προηγηθεί το λιανεμπόριο έναντι των σχολείων.
 
– Πώς θα χαρακτηρίζατε την επιδημική εικόνα της χώρας σήμερα και ποιες είναι οι εκτιμήσεις για την εξέλιξή της;

– Βρισκόμαστε σε ύφεση του δεύτερου πανδημικού κύματος, που είναι αργή. Παρ’ όλα αυτά είναι πολύ δυσμενής η εποχή και έτσι είμαστε σε ένα σημείο που θα το χαρακτήριζα επικίνδυνο. Μας ανησυχεί το γεγονός ότι πολλοί συνάνθρωποί μας με COVID-19 νοσηλεύονται σε απλές κλίνες και σε κλίνες εντατικής, η κάλυψη των κλινών ΜΕΘ παραμένει υψηλή, έχουμε δύο δύσκολους μήνες μπροστά μας σε ό,τι αφορά τις ιώσεις και η κοινωνία είναι κουρασμένη από τα μέτρα. Επιπλέον, έχουμε ένα νέο στέλεχος, που μεταδίδεται πιο εύκολα, και αν και προς το παρόν τα περιστατικά είναι λίγα και ελεγχόμενα στην Ελλάδα, πολύ δύσκολα δεν θα το δούμε να μεταδίδεται στη χώρα μας όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τέλος, είναι αναγκαιότητα η αντιμετώπιση από το ΕΣΥ και προβλημάτων υγείας των πολιτών πλην της COVID-19 και τα οποία έχουν αναβληθεί αυτή τη στιγμή.
 
– Πώς κρίνετε την πορεία των εμβολιασμών στην Ελλάδα έως σήμερα;

– Ο ρυθμός εμβολιασμού αυξάνεται καθημερινά. Αυτό είναι θετικό και πρέπει να συνεχιστεί. Πρέπει να φτάσουμε τον σχεδιασμό, που προβλέπει 2.000.000 εμβολιασμούς τον μήνα, αλλά και να τον ξεπεράσουμε ώστε, όταν θα έχουμε επάρκεια εμβολίων, να είμαστε σε θέση να τα χορηγήσουμε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει ο σχεδιασμός να συμπεριλάβει και τα ιδιωτικά ιατρεία πέρα των 1.018 εμβολιαστικών κέντρων του δημόσιου τομέα. Νομίζω ότι θα επιτύχουμε υψηλό βαθμό ανοσίας όταν θα έχουν εμβολιαστεί 4.000.000 με 5.000.000 άτομα, ενώ θα έχουμε διαφορετικό επίπεδο περιοριστικών μέτρων όταν θα έχουν εμβολιαστεί 2.000.000 άτομα.

Πηγή: Καθημερινή