Επικαιρότητα
Άρθρογραφία
Ψυχαγωγία

"Το Ρέθυμνο θέλει το καράβι του" - Αρχίζουν ξανά τα δρομολόγια

Ο πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας μιλάει στο MadeinCreta

elli t ρέθυμνο πλοίο νικολουδάκης δρομολόγια

Του Μανόλη Παντινάκη

Ο πόλεμος συμφερόντων στο Ρέθυμνο συνεχίζεται και το πλοίο «Έλλη Τ» της νεοσύστατης ναυτιλιακής εταιρείας λαϊκής βάσης, αναμένεται να ολοκληρώσει σύντομα  τη αποκατάσταση των ζημιών που υπέστη στη δεξιά κύρια μηχανή του στις 23 του περασμένου Σεπτεμβρίου και να δρομολογηθεί ξανά στη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιά τον επόμενο μήνα.

Ωστόσο, στα τέσσερα χρόνια μέχρι να αποκτηθεί το πλοίο, ασκούνταν και συνεχίζονται να ασκούνται εντονότερα κατά τη δρομολόγησή του, συνεχείς  ενοχλήσεις πολλές φορές και σε ακραία μορφή, κατά του προέδρου και μελών της εταιρείας, από ανθρώπους «που θίγονται τα συμφέροντά τους».

Το Ρέθυμνο, που για χρόνια έμεινε εκτός ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά, λόγω της απορρόφησης της «Ρεθυμνιακής  από την ΑΝΕΚ και ήταν αναγκαία η δρομολόγηση ενός πλοίου για να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες που παρατηρούνταν, απόκτησε και έθεσε στη γραμμή το «Έλλη Τ.» έστω και μετά από δυσκολίες που «εξυπηρετούσαν σκοπιμότητες».

Τα όσα συνέβησαν με τη Ρεθυμνιακή, ωστόσο, αποτέλεσαν την αιτία αρχικά οι άνθρωποι να μην «πιστέψουν» στο «αγαθό των προθέσεων» του προέδρου της εταιρίας Γιάννη Νικολούδη και των ατόμων που στρατεύτηκαν στο νέο εγχείρημα. Όμως, παρά τις «τρικλοποδιές» που μπήκαν, η διοίκηση  και όσοι υποστηρίζουν την πρωτοβουλία κατάφεραν να πείσουν τους δύσπιστους και σήμερα η εταιρία λαϊκής βάσης αριθμεί περί τους  2.500 συνεταίρους.

ΜΕ ΣΚΟΠΙΜΗ  ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ

Ο κ. Νικολούδης, άνθρωπος που γνωρίζει τα οικονομικά, σημειώνει : «Από την αρχή που ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια παρουσιάστηκαν προβλήματα και αυτό το αναμέναμε. Το πλοίο αγοράστηκε στις 23 Μαρτίου από την εταιρία του Δημ. Τζανετάτου και στις 6 Απριλίου στη Νάξο πήρε την έγκριση να κάνει το δρομολόγιο Ρέθυμνο-Πειραιάς. Τελικά από τον Απρίλιο τα δρομολόγια άρχισαν στις 21 Ιουλίου!»

νικολούδης ρέθυμνο έλλη πλοίο
Ο πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρίας στο Ρέθυμνο Γιάννης Νικολούδης

Είναι βέβαιο, πλέον, ότι σε κάθε κίνηση της εταιρίας για την δρομολόγηση του πλοίου το συντομότερο στη γραμμή, έμπαιναν σκόπιμα… υπηρεσιακά εμπόδια ελέγχων και γραφειοκρατιών. Η κάθε καθυστέρηση και μάλιστα τους μήνες της τουριστικής σεζόν , εξυπηρετούσε  όλους εκείνους πού ήθελαν «το Ρέθυμνο σε ακτοπλοϊκή απομόνωση». Οι συνεταίροι και οι άνθρωποι του Ρεθύμνου υποπτεύονταν όλο και πιο ευδιάκριτα πια,  «το παιχνίδι που παιζόταν» και άρχισαν να αγκαλιάζουν όλο και περισσότερο  θερμά την προσπάθεια των λίγων, που σιγά-σιγά έγιναν πολλοί και σήμερα χιλιάδες.

«Ο κόσμος, παρά τις δικαιολογημένες επιφυλάξεις που διατηρούσε, στην πορεία του χρόνου αγκάλιασε το εγχείρημα και το πλοίο», τονίζει ο κ. Νικολούδης. «Σε δυο μήνες», συνεχίζει, «οι επιβάτες που ταξίδεψαν ήταν 35 χιλιάδες και κατά μέσο όρο 500 ημερησίως, 30 φορτηγά και 60-70 Ι.Χ.  Όμως, με την καθυστέρηση δρομολόγησής του χάσαμε ένα μεγάλο κομμάτι της τουριστικής περιόδου, που θα μας απέφερε ένα σημαντικό μεταφορικό έργο…»

Όμως υπήρξε κι ένας μεγάλος αριθμός, κυρίως, Ρεθυμνίων που ζουν εκτός Ρεθύμνου, «ηχηρά ονόματα των αποδήμων», που έμειναν απαθείς και αμέτοχοι. Και τούτο προκαλεί απορίες, αφού κάθε κοινή προσπάθεια στο παρελθόν  ενισχύονταν οικονομικά από τον απόδημο πληθυσμό.

Ο πρόεδρος της εταιρίας επισημαίνει, παρά τα αντιθέτως  υποστηριζόμενα, ότι  «είναι βιώσιμη η γραμμή» και ξεκαθαρίζει ότι η βλάβη που προκάλεσε τη διακοπή των δρομολογίων  ήταν ένα τυχαίο γεγονός , όμως, επιβαρύνει λειτουργικά την εταιρία που  για ένα διάστημα δεν θα έχει έσοδα «και οι υποχρεώσεις τρέχουν ασταμάτητα».

ΔΙΚΛΙΔΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Είναι κατηγορηματικός στην αναγκαιότητα «το Ρέθυμνο να έχει το δικό του καράβι» και προσθέτει: «Δεν γίνεται το Ρέθυμνο να μην έχει ακτοπλοϊκή σύνδεση». Ενώ για να αποφευχθούν οι «πληγές» του παρελθόντος με την άλλη ναυτιλιακή εταιρία, «υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας στο καταστατικό» και οι συνεταίροι πρέπει να παρουσιάζονται οι ίδιοι στις  συνελεύσεις και να αποφασίζουν και όχι οι… εξουσιοδοτήσεις!

Αναφορικά με το πλοίο, καθησυχάζει όλους εκείνους που συνεχίζουν να διατυπώνουν αμφιβολίες: «Είναι ένα θαλασσοβάπορο, όπως το έχουν χαρακτηρίσει οι ναυτικοί που γνωρίζουν. Είναι αξιόπλοο, ασφαλέστατο, καλοτάξιδο,  με άριστη συμπεριφορά στη θάλασσα και  με άριστο ξενοδοχειακό εξοπλισμό…»

Σε ερώτηση αν σκέφτηκε ποτέ να εγκαταλείψει την προσπάθεια που άρχισε πριν τέσσερα χρόνια με μια ομάδα συμπολιτών του μετά  τις τόσες «θαλασσοταραχές» που συνάντησε, είναι απόλυτος: «Όχι, αυτό που ξεκίνησε δεν θα μείνει στη μέση. Το Ρέθυμνο πρέπει να έχει σύνδεση με την πρωτεύουσα. Υπάρχουν δέκα χιλιάδες φοιτητές σε  αυτή την πόλη και άλλοι τόσοι ξενιτεύονται σε άλλα πανεπιστήμια της χώρας. Υπάρχουν ανάγκες που πρέπει να εξυπηρετούντα σε αυτό τον τόπο. Δεν μπορεί πάντα το Ρέθυμνο να συνθλίβεται από τους γειτονικούς νομούς δυτικά και ανατολικά. Πρέπει εμείς οι ίδιοι να πάρουμε τις τύχες στα χέρια μας. Οι καλύτεροι διαφημιστές μας είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι όσο κι αν δεν μας είδαν με καλό μάτι από την αρχή οι ανταγωνιστές μας. Μη ξεχνάτε ότι το 80% του μεταφορικού έργου πηγαίνει στα Χανιά…»

Και οι φορείς του τόπου; Διαχέεται στην κοινή γνώμη η δυσαρέσκεια ότι «ένα τέτοιο έργο δεν το είδαν με αγάπη εξ αρχής» αν και ο πρόεδρος της εταιρίας  λέει ότι «οι θεσμικοί φορείς στηρίζουν την προσπάθεια».